in

رپورتاژ آگهی چیست؟ ۷ مزیت مهم استفاده از رپورتاژ برای برند شما

مزایای رپورتاژ آگهی برای کسب و کارها

همه به خوبی می دانیم که تمامی کسب و کارها نیاز به دیده شدن دارند. این موضوع حتی در مورد برندهای بزرگ و معروف نیز صادق است. رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغاتی نوین بوده که اموزه سروصدای زیادی به پا کرده است. البته اگر در فضای اینترنت مشغول به کار بوده باشید، شاید تا حدودی با این کلمه آشنا باشید. شاید هم با ورود به یک سایت معتبر دیده باشید که آن سایت خدمات رپورتاژ تبلیغاتی ارائه می دهد.

امروزه تمامی کسب و کارها و برندها به اهمیت انتشار رپورتاژ پی برده و از آن استفاده می کنند. اما چرا استفاده از رپورتاژ آگهی تا این اندازه محبوب است؟ استفاده از این نوع تبلیغات چه مزایایی به همراه دارد؟ اگر تا انتهای مطلب همراه من باشید، جواب این سوالات را خواهید گرفت.

رپورتاژ آگهی چیست؟

تعریف رپورتاژ آگهی

چند روز پیش مشغول خواندن یک مطلب در سایتی معروف بودم. در همان حین چشمم به یک مطلب با عنوانی جذاب افتاد و تصمیم گرفتم که وارد آن بشوم. محتوای آن مطلب بسیار کاربردی و در مورد آموزش تکنیک‌های افزایش فروش بود. اما نویسنده در لا به لای مطلب خود، گاهی اوقات به سایت دیگری لینک داده بود. با ورود به آن لینک متوجه شدم که آن سایت در حوزه خدمات مشاوره کسب و کار فعالیت دارد. این دقیقا همان ماهیتِ رپورتاژ تبلیغاتی است.

رپورتاژ آگهی یکی از تکنیک‌های مؤثرِ تبلیغاتی بوده که فرآیند تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم رخ می دهد. یعنی اینکه ما نباید در رپورتاژ تبلیغاتی به صورت تابلو محصولات یا خدمات خود را معرفی کنیم. در واقع شما باید در قالبِ متنی آموزشی یا خبری که دارای جذابیت است، مخاطب را به مطالعه آن مجاب کنید.

اما در بین مطالب خود گاهی اوقات اشاره ای هوشمندانه به برند خود نیز خواهید داشت. دقیقا مانند همان مطلبی که برای شما مثال زدم (تکنیک های فروش). نویسنده مشغول ارائه یک مطلب آموزشی برای شما است و شما نیز از آن استفاده می کنید. اما به صورت هوشمندانه آن مطلب را به محصولات یا خدمات خود ربط می دهد. شما نیز به صورت غیر مستقیم با آن برند و کاری که انجام می دهد، آشنا می شوید.

افرادی که در شغل تبلیغ نویسی فعالیت می کنند، به خوبی می دانند که این روش تا چه اندازه مؤثر است. زمانی که شما به صورت مستقیم و بارها از برند خود تعریف می کنید، مخاطب خود را اذیت می کنید. چون این حس به او القا می شود که شما در حال بزرگ جلوه دادن محصولات یا خدمات خود هستید. به طور خلاصه رپورتاژ آگهی یک گزارش یا خبر است که به صورت هوشمندانه و با هدف خاصی برای مخاطب تولید می شود. البته این را نیز بدانید که رپورتاژ لزوما به صورت متنی تولید نمی شود. بلکه انواع دیگر آن به صورت تصویر یا ویدئو نیز وجود دارد.

چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

شاید بپرسید که به چه دلیل باید یه این صورت به معرفی کالا یا خدمات پرداخت؟ فرض کنید که مشغول تماشای سریال مورد علاقه خود هستید که ناگهان تلوزیون پیام های بازرگانی را برای شما پخش می کند.  چه حسی به شما دست می دهد؟ احتملا مثل من یا صدای تلوزیون را کم کرده یا کانال را عوض می کنید.

رپورتاژ خبری چیست؟

مردم معمولا نسبت به تبلیغات حس خوبی نداشته و از آن دوری می کنند. اما در رپورتاژ آگهی شما با یک محتوای آموزشی و مفید وارد صحنه شده و مخاطب را جدب خود می کنید. در این حالت اگر هم چند باری در متن به برند خود اشاره کنید، مخاطب را اذیت نمی کنید. چون محتوای شما قالب آموزشی و خبررسانی دارد. از رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغ اینترنتی یاد می کنند.

رپورتاژ خبری چیست؟

در کنار رپورتاز تبلیغاتی، رپورتاژ خبری نیز وجود دارد. معمولا رپورتاژ خبری به صورت خاص در سایت های خبری به نمایش گذاشته می شود. در این نوع از رپورتاژ برخلاف مورد قبلی، بحث مخفی کردن تبلیغات اولویت کمتری دارد. نویسنده ها برای نوشتن این رپورتاز ابتدا باید نیاز یا مشکل مخاطب را به او یادآوری کنند.

در مرحله بعد باید محصول یا خدمات خود را به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای آن مشکل مطرح کنند. اگر نویسنده بتواند این مراحل را به خوبی طی کند، اتفاق خوبی رخ می دهد. چون مخاطب بین آن محصول و مشکل خود ارتباط برقرار کرده و به شما اعتماد می کند.

مزیت های رپورتاژ کدامند؟

محتوای با ارزش تولید می کنید

شما برای نوشتن یک رپورتاژ مؤثر باید محتوایی کاربردی تهیه کنید. این کار باعث می شود که مخاطب حس خوبی به برند شما پیدا کند، حتی اگر خریدی انجام ندهد. به این دلیل که از محتوای شما استفاده کرده و نوعی اعتماد به شما پیدا کرده است. در ضمن پیشنهاد می شود که برای اثرگزاری بیشتر، حتما تکنیک های نوشتن یک متن تبلیغای تأثیر گذار را نیز فرا بگیرید.

تولید محتوای با ارزش، یکی از اصول نوشتن رپورتاژ اگهی

ماندگار هستند

زمانی که رپورتاژ شما در یک سایت به نمایش گذاشته می شود، توسط آن سایت پاک نمی شود. در واقع محتوای شما در گوگل ماندگار شده و همیشه در دسترس است. اگر یک بار در نوشتن رپورتاژ آگهی هزینه کنید، واقعا ارزش دارد. چون تا مدت ها برای شما باقی خواهد ماند و معروف برند شما خواهد بود.

بهبود سئو سایت، از فواید مهم رپورتاژ آگهی

معمولا سایت‌هایی که رتبه خوبی در گوگل دارند، اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می کنند. البته بدیهی است که صاحبین کسب و کار نیز این سایت ها را انتخاب کنند. زمانی که شما در این سایت ها اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید، چند تا لینک به سایت شما داده می شود. این کار باعث می شود که گوگل به سایت شما اعتبار داده و رتبه شما را بهبود می بخشد.

سئو سایت، یکی از مزیت های مهم رپورتاژ خبری

مطلب شما خوانده می شود

پیش تر اشاره کردیم که مردم گارد به خصوصی نسبت به تبلیغات دارند. پس اگر بدانند که محتوای شما صرفا نشان دادن یک محصول است، از کنار مطلب شما می گذرند. اما انتشار رپورتاژ به شما این اطمینان را خواهد داد که مخاطب محتوا را خوانده و ارتباط متقابل صورت می گیرد.

برند سازی، یکی از مهم ترین مزایای رپورتاژ آگهی

انتشار یک محتوای با ارزش باعث می شود که مخاطب با مطلب شما ارتباط بگیرد. مخصوصا اینکه اگر آن مطلب واقعا دغدغه یا نیاز آن مخاطب را برطرف کند. اما تنها این موضوع نیست و خواننده به طور مستقیم با برند شما نیز ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد. حتی ممکن است محصولات یا خدمات شما را به دیگران نیز معرفی کند. این کار باعث ایجاد تبلیغات دهان به دهان شده که خیلی از کسب و کارها به دنبال آن هستند.

برند سازی، یکی از فواید مهم رپورتاژ تبلیغاتی

اعتبار، از دیگر مزیت های رپورتاژ آگهی

فرض کنید که سایتی در رتبه یک گوگل قرار داشته و شما در آن اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید. در این حالت مخاطب با دیدن محتوای شما با رغبت بیشتری آن را مطالعه می کند. همچنین با اعتماد بیشتری به محصولات یا خدمات شما نگاه می کند. به این دلیل که اعتبار آن سایت، به برند شما نیز اعتبار خواهد بخشید.

هزینه کمتری را متقبل خواهید شد

روش های تبلیغاتی متنوع بوده و فقط به رپورتاژ آگهی خلاصه نمی شود. اما اکثر آن روش ها هزینه بر بوده و گاهی اوقات نتایج خیلی ضعیفی دارند. بارز ترین مورد، روش سنتی تراکت است که خیلی از افراد حتی آن را نمی خوانند. به عبارت دیگر آن فرد باید حداقل از دو جهت هزینه متقبل شود. اول هزینه ای که بابت تولید تراکت می دهد و هزینه ای که بابت انشتار آن خرج می کند. در انتها نیز به آن نتیجه ای که انتظار دارد، نخواهد رسید. اما رپورتاژ آگهی حداقل به شما این اطمینان را می دهد که مخاطب با حس خوب مطلب شما را مطالعه می کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

سخن آخر

رپورتاژ  آگهی یک روش تبلیغاتی است که شما با یک تیر چند نشان می زنید. هم دل مخاطبان هدف خود را به دست می آورید و هم به برند خود اعتبار می بخشید. به شما توصیه می کنم که برای انتشار رپورتاژ خبری یا تبلیغاتی، حتما سایت های معروف را انتخاب کنید. همچنین به رتبه آن ها در گوگل نیز توجه داشته باشید. در ضمن به این نکته دقت کنید که آن سایت توانایی و هنر نوشتن رپورتاژ را داشته باشد.

در غیر این صورت از فردی حرفه ای که در زمینه نویسندگی سایت فعایت دارد، برای این کار استفاده کنید. آیا شما تاکنون از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کرده اید؟ به نظر شما انتشار رپورتاژ چه مزیت های دیگری برای یک کسب و کار خواهد داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

افیلیت مارکتینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.