جوبیز مناسب سازی ۱۰ مدرسه در هر استان و انجام مقدمات تدریس ۲ رشته جدید در مدارس استثنایی - جوبیز

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مناسب سازی مدارس در سطح ملی با رایزنی های صورت گرفته با سازمان نوسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان انجام شده تا به طور میانگین در هر استان ۱۰ مدرسه مناسب سازی شود.

 

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با خبرنگاراجتماعی خبرگزاری مردان آتش، درباره مناسب سازی مدارس با مشارکت سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: اصرار ما براین بود که استان ها خودشان کار مناسب سازی را پیگیر کنند، عملکرد استان ها در ارزیابی عملکرد استان ها را در  مهرماه می سنجیم و به استان ها ابلاغ شده؛ عملکرد آنها در مناسب سازی مدارس یکی از مواردی  است که در ارزیابی مهر ماه سنجیده می شود.

وی ادامه داد: مناسب سازی مدارس در سطح ملی ما با رایزنی هایی که با سازمان نوسازی مدارس داشته ایم، اعلام کردیم که  به صورت میانگین در هر استان ۱۰ مدرسه را مناسب سازی کنند که این مناسب سازی در طرحی تحت عنوان شهید عجمیان که شاداب سازی، بهسازی مدارس است با مشارکت گروه های جهادی انجام می شود، در مدارسی که این طرح اجرامی شود مناسب سازی به خصوص برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی انجام شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی درباره بازنگری رشته ها در مدارس استثنایی بیان کرد:  مقدمات کار تدریس رشته خدمات فروشگاهی و رشته گیاهان دارویی در مدارس استثنایی  انجام شده است، رشته گیاهان دارویی در یک مرحله سازمان پژوهش و سپس شورای عالی آموزش و پرورش باید تائید کند و در صورت تائید سرفصل ها به ماداده می شود تا کتاب های مربوطه را بنویسیم. دو الی سه رشته دیگر هم در حال پیگیری است که به مدارس استثنایی تدریس شود و اگر تائیدیه های لازم را دریافت کنند، یک سال زمان می برد یعنی در سال آینده کتاب های آن رشته ها تالیف شود. در حاضر حدود ۳۶ رشته در مدارس داریم و قابلیت  اجرا دارد و تاکید ما بر توزیع متوازن در مدارس داریم، مدارس در صورت کمبود نیروی انسانی و تجهیزات می توانند در طول تابستان با کمک ما فراهم کنند تا دانش آموزان حق انتخاب بیشتری برای انتخاب رشته داشته باشند و برای هر استانی که در این راستا عمل کنند، اعتبار مالی این عمل به آنها داده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 29 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.